حروف مورد نظر رو به صورت پراکنده و کاملاً Random روی Board و با خط خوب و خوانا بنویسین (کوچک/بزرگ بودن حروف هم بستگی به شما داره).
از دو تا از بچه ها (وقتی حروف زیاد شدن سه نفرهم میشه) بخواین که بیان کنار Board.
به هرکدوم یه ماژیک/گچ با رنگهای مختلف بدین. بهشون بگین که هر حرفی رو که شما میگین سریع پیدا کنند و دورش یه خط بکشن. هر کدوم از بچه ها که سریعتر اون حرف رو پیدا کنه دورش با ماژیک رنگی خط میکشه و اون رو مال خودش میکنه. بازی تا آخرین حرف ادامه داره. آخر سر هم تعداد دایرههای رنگی رو جدا جدا بشمارین و برنده بازی رو مشخص کنید. مثلاً دانش آموزی که ماژیک آبی داشته 5 تا حرف رو دورش خط کشیده و دانش آموزی که ماژیک قرمز داشته 7 حرف و طبعاً برنده بازی. میتونید تو بازی با خلاقیت خودتون تغییراتی هم ایجاد کنید و متنوعترش کنین
یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:,
|
Love and Time
Once upon a time, there was an island where all the feelings lived: happiness, Sadness, Knowledge, and all of the others, including Love. One day it was announced to the feelings that the island would sink, so all constructed boats and left. Except for Love. Love was the only one who stayed. Love wanted to hold out until the last possible moment. When the island had almost sunk, Love decided to ask for help. Richness was passing by Love in a grand boat. Love said, "Richness, can you take me with you?" Richness answered, "No, I can't. There is a lot of gold and silver in my boat. There is no place here for you." Love decided to ask Vanity who was also passing by in a beautiful vessel. "Vanity, please help me!" "I can't help you, Love. You are all wet and might damage my boat," Vanity answered. Sadness was close by so Love asked, "Sadness, let me go with you." "Oh . . . Love, I am so sad that I need to be by myself!" Happiness passed by Love, too, but she was so happy that she did not even hear when Love called her. Suddenly, there was a voice, "Come, Love, I will take you." It was an elder. So blessed and overjoyed, Love even forgot to ask the elder where they were going. When they arrived at dry land, the elder went her own way. Realizing how much was owed the elder, Love asked Knowledge, another elder, "Who Helped me?" "It was Time," Knowledge answered. "Time?" asked Love. "But why did Time help me?" Knowledge smiled with deep wisdom and answered, "Because only Time is capable of understanding how valuable Love is."
عشق و زمان
روزي روزگاري، جزيره اي بود که تمام احساسات در آنجا زندگي مي کردند. شادي ، غم ، دانش و همچنين ساير احساسات مانند عشق. يک روز به احساسات اعلام شد که جزيره غرق خواهد شد. بنابراين همگي قايق هايي را ساختند و آنجا را ترک کردند. بجز عشق. عشق تنها حسي بود که باقي ماند. عشق خواست تا آخرين لحظه ممکن مقاومت کند. وقتي جزيزه تقريبا غرق شده بود، عشق تصميم گرفت تا کمک بخواهد. ثروت در قايقي مجلل در حال عبور از کنار عشق بود. عشق گفت: مي تواني من را هم با خود ببري؟ ثروت جواب داد: در قايقم طلا و نقره زيادي هست و جايي براي تو وجود ندارد. عشق تصميم گرفت از غرور، که او هم سوار بر کشتي زيبايي از کنارش در حال عبور بود در خواست کمک کند. -"غرور، لطفا کمکم کن" غرور جواب داد:"عشق، من نمي توانم کمکت کنم . تو خيس هستي و ممکن است به قايقم آسيب برساني" غم نزديک بود ، بنابراين عشق در خواست کمک کرد،" اجازه بده همراهت بيايم" غم جواب داد:" اه...عشق من خيلي غمگينم و نياز دارم تنها باشم" شادي هم از کنار عشق گذشت و بقدري شاد بود که حتي صداي در خواست عشق را نشنيد. ناگهان صدايي به گوش رسيد،" بيا عشق، من تو را همراه خود خواهم برد" صدا، صداي پيري بود. عشق درود فرستاد و به حدي خوشحال شد که فراموش کرد مقصدشان را بپرسد. وقتي به خشکي رسيدند، پيري راه خودش را در پيش گرفت.عشق با علم به اينکه چه قدر مديون پيريست از دانش که مسني ديگر بود پرسيد: "چه کسي نجاتم داد؟ " دانش جواب داد:" زمان بود" عشق پرسيد:" زمان؟ اما چرا نجاتم داد؟ " دانش با فرزانگي خاص و عميقي لبخند زد و جواب داد: " زيرا تنها زمان است که توانايي درک ارزش عشق را داراست."
Teacher asked the students to tell the most common word used by students in a classroom. Suddenly a student got up and said “Can’t Sir”! Brilliant! You are right, the teacher said!
Johnny asked to Sam what they will do that night. Sam said “we will flip a coin” Then Johnny said “If it comes head, we will go for movies. If tails, we will play cards, if it stands on edge, we will study”!
Teacher asked the students to tell the importance of the year 1809. John stand up and said “Abraham Lincoln was born” Then teacher again asked the students to tell the importance of another year 1819 Then Sam suddenly stand up and said “Abraham Lincoln was ten years old”!
Teacher: Which one is closer, Sun or Africa? Johnny: Sun Teacher: Why? Johnny: We can see the sun all the time, but can’t see Africa.
Teacher said the students to convert the sentence "I killed a person" into future tense. Suddenly Johnny stands up and said, Sir the future tense is "u will go to jail"!
One day teacher asked Sam that did his father help him with his homework. Sam simply said that “No, he did it all by himself”!
Little Sam (on phone): My son is having high fever and he won’t be able to come to school today. Teacher: Who is this? Little Sam: This is my father speaking!
Son: I am not able to go to school today. Father: what happened? Son: I am not feeling well Father: Where you are not feeling well? Son: In school!
Teacher announced that “students, we will have only half a day of school in this morning. All the students said “Yeahh” Then the teacher said “We will have the other half this afternoon”!
Teacher: Why are you late? Student: Because of the sign on the road. Teacher: What type of sign? Student: The sign that says, “School Ahead, Go Slow.”!
Teacher to student: “Make a sentence using the word “I” Student: “I is..” Teacher: “No that is not correct, you should say I am” Student: “Ok. I am the ninth letter in the Alphabet”!
Which is the place pencils like to go for a vacation? Pencil – vania!
Why did the computer consult with the doctor? Because it was suffering from a virus!
What is owned by you but mostly used by others? Your name!
Which is the flower on face? Tu – lips!
Which is the way chosen by crazy people? The psycho path!
Can you name a bear with no socks? A bare-foot!
Can a leopard hide anywhere? No, he is always spotted!
How can you make a golden soup? Just add 24 carrots to the soup!
What kind of a star can be risky? A shooting star!
How do the prisoners communicate with each other? Through cell phones!
In which bank Dracula like to save money? In a blood bank!
What type of waves are there in small beaches? Microwaves!
Mother to Johnny: “how was your exam, is all questions difficult?” Johnny: “No mom, all the questions were simple, It was the answers which gave me all the trouble”!
During a cold winter day a wife messaged to her husband that “the Windows frozen”. Husband replied to pour some warm water on them. After a while husband received a message again “No way, the computer is completely spoilt now”.!
One day a software engineer drowned at the sea. There are many people on the beach and they heard him crying out. But no one understood what he was trying to say. Can you guess what he was trying to say? “F1, F1”!
Customer called to Tech support: “my computer is not connecting to Internet” Tech support: “Ok, which operating system are you using?” Customer: “Internet explorer”! Tech support: “No, you just right click on “my computer” and click on the properties menu” Customer: “what are you saying, this is not your computer, it is my computer”!
گرامر اين درس درباره زمان آينده ساده مي باشد. نكات آن به ترتيب زير مي باشد:
1 – براي ساختن زمان آينده ساده از فعل كمكي will استفاده مي شود. به اين ترتيب كه will را در جمله قبل از فعل اصلي مي آوريم.
I go to school every day. من هر روز به مدرسه مي روم
I will go to school tomorrow. من فردا به مدرسه خواهم رفت
2 – براي منفي كردن از will not یا won't قبل از فعل اصلي استفاده مي شود.
I will not (won't) go to school tomorrow. من فردا به مدرسه نخواهم رفت
3 – براي سؤالي كردن will را اول جمله و قبل از فاعل مي آوريم.
Will you go to school tomorrow? آيا فردا به مدرسه خواهي رفت
4- فعل كمكي will براي همه فاعل ها به طور يكسان به كار مي رود.
5 – معمولاً در جمله زمان آينده از قيد زمان آینده در آخر جمله استفاده مي شود مانند
Next + اسم زمان Next + month = next month ماه آينده Next + week = next week هفته آينده
6 – از فعل كمكي may هم مي توان براي زمان آينده استفاده كرد كه احتمال و امكان انجام كار در آينده را مي دهد.
تمرين 1 – براي پاسخ هاي داده شده سؤال بسازيد؟
1- …………………….? Yes , I will write a letter tomorrow. Will you write a letter tomorrow? (پاسخ )
جملات زمان آينده ساده با آوردن will به اول جمله (قبل از فاعل) سؤالي مي شوند.
2 –Where……………………? They will stay in Tehran for two weeks. Where will they stay for two weeks.(پاسخ)
2 – پاسخ كامل بدهيد.
1- Will you eat lunch in a restaurant tomorrow?
براي دادن پاسخ منفي زمان آينده از will not يا مخفف آن won't استفاده مي شود.
نمونه سؤالات درس ۹ زبان انگليسي (سوم راهنمايي)
زمان آينده ساده
۱ – جملات زير را با کلمات داخل پرانتز تغيير دهيد؟
1. He didn’t get up late.(next Monday) 2. Mina goes to the park every day.( tomorrow) 3. My friend gave me some books today.(soon) 4. We don’t have lunch in a restaurant. (tomorrow) 5. I will do my work soon.(yesterday)
جواب
1. He won’t get up late next Monday. 2. Mina will go to the park tomorrow. 3. My friend will give me some books soon. 4. We won’t have lunch in a restaurant tomorrow. 5. I did my work yesterday.
۲ – با توجه به پاسخ هاي داده شده، سؤال مناسب بسازيد؟
1. …......... ? No, I won’t go to the cinema tomorrow. 2. …….......? I will meet him in the morning. 3. …..........? They will go to Shiraz next week. 4. …. .... ….? They will close the door at 8 o’clock.
جواب
1. Will you go to the cinema tomorrow? 2. When will you meet him? 3. Where will they go next week? 4. What time will they close the door?
۳ – املای کلمات ناقص را کامل کنيد؟
1. a-rpla-e 2. ra-n 3. f-ow-r
4. tr- - n
جواب
1. airplane 2. rain 3. flower 4. train
۴ – کلمه ي پرسشي مناسب براي هر جمله را با توجه به کلماتي که زير آنها خط کشيده شده را مشخص کنيد؟
1. I will meet him near the post office.(when- what – where) 2. She wrote her homework carefully.(How - who- what) 3. He listenend to the news in the evening.(who, where,when)
جواب
1. where 2. How 3. when
۵ – گزينه هاي درست را انتخاب کنيد؟
1. The boy was swimming in the river…….week? a. next b. every c. last d. ago
2. She ….listen to the radio tomorrow. a. won’t b. didn’t c. isn’t
3.She will post the letter…… a. every day b. tomorrow c. now
4. The students ……..their homework at 6 yesterday. a. will do b. do c. were doing
5. She …. wash the clothes soon. a. does b. will c. was
6. I will …….a book tomorrow. a. bought b. is buying c. buy
7. She will ……her homework next week. a. finish b. finished c. to finish
8. They …..come to Yazd tomorrow. a. does b. do c. did d. will
9.We …..our relatives every week. a. visited b. will visit c. visit d. to visit
10 . There are many clouds in the ……… a. river b. sky c. kitchen d. roof
گرامر اين درس درباره قيد حالت مي باشد. نكات آن به ترتيب زير مي باشد:
1 – قيد كلمه اي است كه چگونگي انجام شدن فعل را بيان مي كند. شما قبلاً با قيدهاي زمان و مكان مانند yesterday(ديروز) و school (مدرسه) آشنا شديد. همچنين با قيدهاي تكرار مانند usually(معمولاً) و never(هرگز) آشنا شده ايد. در اين درس با قيدهاي حالت آشنا مي شويد.
2 – با اضافه كردن ly به آخر صفت مي توان قيد حالت را ساخت. به مثال زير توجه كنيد. Slow آهسته (صفت) Slow + ly --> slowly به آهستگي (قيد)
قيد معمولاً در پايان جمله مي آيد و چگونگي انجام يافتن فعل را بيان مي كند.
He drives badly. او به بدي رانندگي مي كند badly : قيد
4 – بعضي از صفات براي تبديل شدن به قيد ly نمي گيرند بلكه شكل قيدي آنها با صفت فرق مي كند و بايستي حفظ شوند مانند : (قيد)Good --> well(صفت)
5 – شكل قيد بعضي از صفات مانند خود صفت است و Ly نمي گيرند. Fast --> fast Hard --> hard به مثال زير توجه كنيد:
He is a hard worker. او كارگر سخت كوشي است He works hard . او سخت كار مي كند
تمرين 1 – در جاي خالي كلمات مناسب به كار ببريد.
1. A hard worker works ……………….
پاسخ : hard صحيح است. Hard صفتي است كه ly نمي گيرد
2 – A fast driver drives …………..
پاسخ : fast صحيح است . fast صفتي است كه ly نمي گيرد
3 – A careful driver drives …………..
پاسخ : carefully صحيح است. با اضافه كردن ly به carful قيد حالت ساخته مي شود
2- پاسخ صحيح را انتخاب كنيد.
1- She is doing her homework …….( careless-carefully-careful)
پاسخ : carefully صحيح است. چون در اينجا به قيد حالت نياز داريم
2 – She is a ……..driver.(slowly- carefully-fast)
پاسخ: fast صحيح است چون در اينجا به صفت احتياج داريم. Fast هم مي تواند صفت باشد هم قيد
3 – Mina is a …………student . She speaks English well. (well – good – bad)
پاسخ : good صحيح است چون قبل از اسم احتياج به صفت داريم كه اسم را توصيف كند.
4 – I am a fast runner. I run ………( careful – fast – quick)
پاسخ : fast صحيح است. چون بعد از فعل احتياج به قيد حالت داريم كه چگونگي انجام فعل را بيان كند.
5 – They learn English………….(easy – easily – careful)
پاسخ : easily صحيح است . چون درا ينجا به قيد نياز داريم
نمونه سؤالات درس ۸ زبان انگليسي (سوم راهنمايي)
قيود حالت
۱ – در جاهاي خالي کلمات مناسب بنويسيد.
(fast – sky – soon – office – carefully) 1. Mr Irani drives very ……. 2. She has a lot of time. She may arrive here ….. 3. Does he do his work …..every day? 4. He will leave his ….at seven. 5. I see some clouds in the ….
جواب
1. fast 2. soon 3. carefully 4. office 5. sky
۲ – کلمات داخل پرانتز را در جاي صحيح جمله به کار ببريد؟
1. Students should do their work.(careful) 2. Maryam doesn’t work today.(well) 3. Mrs Amini drives carelessly.(never)
جواب
1. Students should do their work carefully. 2. Maryam doesn’t work well today. 3. Mrs Amini never drives carelessly.
۳– جملات زير را با How سؤالي کنيد؟
1. Reza reads the words easily. 2. Mina is reading the book carefully.
جواب
1. How does Reza read the words? 2. How is Mina reading the book?
۴ – کلمه ي درست داخل پرانتز را انتخاب کنيد.
1. Mr Amiri is a ….. teacher( good – well) 2. My brother can not talk to you. He’s very …(busy – busily) 3. This man is a hard worker. He works ....(hardly – hard) 4. We answer these questions….(easy – easily) 5. They are working ….(careless- carelessly) now. 6. The boys teach English very (good – well).
جواب
1. good 2. busy 3. hard 4. easily 5. carelessly 6. well
۵- جمله ي زير را منفي کنيد؟
Ali played ping-pong well.
جواب
Ali didn’t play ping-pong well.
۶– جملات زير را کامل کنيد؟
1. A good teacher teaches ….. 2. A slow speaker speaks…… 3. A fast runner runs …… 4. A careful worker works …..
جواب
1. well 2. slowly 3. fast 4. carefully
۷ – مکالمه زير را کامل کنيد؟
- What did you talk about? - Very well, thank you. - No, I saw him this morning. - Hello, Hadi. How are you today? - We talked about our tests. - Did you see your friend yesterday.
جواب
A: Hello, Hadi. How are you today? B: Very well, thank you. A: Did you see your friend yesterday? B: No, I saw him this morning. A: What did you talk about? B: we talked about our tests.
۸ – با کلمات زير يک جمله ي صحيح بنويسيد؟
1. Ali drives ……. He’s a bad driver. a. carefully b. beautiful c. carelessly d. slow
2. This is an …. game. I can play well. a. easy b. easily c. well c. bad
3. She writes Persian….. a. good b. easy c. well d. busy
4. Reza swims very….. a.easy b. quick c. rapid d. fast
5. Does he do his work ….. every day? a. careful b. bad c. carefully c. careless
6. A good driver drives……….. a. slow b. rapid c. well d. good
دستور زبان اين درس درباره زمان گذشته استمراري مي باشد.
نكات :
1 – زمان گذشته استمراري در مورد عملي صحبت مي كند كه در گذشته براي مدتي انجام مي گرفته است. فرمول اين زمان به صورت زير است:
فاعل + was-were + ing قيد+ مفعول + فعل همراه
I was studying English in the evening.
2 – فعل هاي was , were فعل هاي كمكي اين زمان هستند. براي منفي كردن و سؤالي كردن از همين افعال كمكي استفاده مي كنيم. به مثال زير توجه كنيد.
She was watching TV when I came. زمان گذشته استمراري She wasn't watching TV when I came. گذشته استمراري منفي Was she watching TV when I came.
جملات پرسشي:
eating?
playing?
talking?
I, he, she, it
was
wasn't
you, we, they
were
weren't
جملات مثبت و منفي:
walking
playing
fishing
was
wasn't
I, he, she, it
were
weren't
you, we, they
کاربرد
از زمان گذشته استمراري بيشتر براي بيان کارهايي استفاده ميشود که در گذشته اتفاق افتاده و مدتي ادامه داشتهاند ولي حدود زماني آنها به طور دقيق مشخص يا مهم نيست.
تمرين 1 – براي پاسخ هاي داده شده سؤال بسازيد.
1. What ………….? I was reading a book last night . What were you reading last night . (پاسخ)
براي سؤال ساختن فعل كمكي was يا were را قبل از فاعل مي گذاريم.
2 – when …….? Ali was playing football yesterday afternoon. When was Ali playing football? (پاسخ)
3 - ………………? No, I wasn't eating lunch at 12 yesterday. Were you eating lunch at 12 yesterday.
2 – پاسخ كامل دهيد:
1. Was Reza fixing his bicycle yesterday morning? No, he wasn't fixing his bicycle yesterday morning. (پاسخ)
براي جمله منفي زمان ماضي استمراري از weren't , wasn't استفاده مي شود.
2 – Were you helping your mother yesterday afternoon? No, I wasn't helping my mother yesterday afternoon.
نمونه سؤالات درس ۶ زبان انگليسی سوم راهنمايي
زمان گذشته استمراري
۱ – در هر قسمت کلمات ناهماهنگ را مشخص کنيد؟
1. speak – spoon- stand 2. restaurant – office – store – letter 3. morning – shopping – evening – afternoon
جواب
1. spoon 2. letter 3. shopping
25 - جمله هاي ناقص ستون A را با استفاده از ستون B کامل کنيد؟
A
B
جواب
1. we cook lunch…
Baker’s
2. we get meat….
A store
3. I buy some bread from the..
In the kitchen
4.we wash dirty dishes in the..
Kitchen
5.I go to school…
By bus
6. onions and potatoes are…
Vegetables
A
B
جواب
1. we cook lunch…
Baker’s
1. in the kitchen
2. we get meat….
A store
2. in the butcher’
3. I buy some bread from the..
In the kitchen
3. baker’s
4.we wash dirty dishes in the..
Kitchen
4. kitchen
5.I go to school…
By bus
5. by bus
6. onions and potatoes are…
Vegetables
6.Vegetables
26 – با کلمات داده شده جمله ها را تغيير دهيد؟
1. My mother cooks dinner every night. (when I arrived) 2. Her brother is watching TV now.(at this time yesterday) 3.They read a newspaper.(at this time last night)
جواب
1. My mother was cooking dinner when I arrived. 2. Her brother was watching TV at this time yesterday. 3. They were reading a newspaper at this time last night.
27 – براي پاسخ هاي زير سؤال مناسب بنويسيد؟
1. …..........? I was reading a book last night. 2. …..........? No, He wasn't watching TV between six and nine.
28- کلمات ناقص را کامل کنيد؟
1. Was he …... TV between 7 and 8? a. watch b.watches c.watching d.to watch
2. What were they …. at this time yesterday? a. eat b. ate c.eating d. eats
3. He …. hello to his students. a. read b. said c. spoke d.made
4.He was …. for the bus for half an hour. a. teaching b. waiting c. reading d. watching
5. They … home at this time yesterday. a. are leaving b. leave c. were leaving d. leaves
6. Mina …. her brother every day. a. is helping b. helped c. to help d. helps
7. Ali and Amir saw … father in the bookstore. a. their b. they c. them d. they’re
دستور زبان اين درس ادامه گرامر درس قبل مي باشد. در اين درس شما با فعل هاي بي قاعده آشنا مي شويد.
نكات
1 – افعالي كه با اضافه كردن ed يا d به آخرشان تبديل به زمان گذشته مي شوند. افعال باقاعده ناميده مي شوند مانند play, watch و ....
2 – بعضي از افعال براي تبديل شدن به زمان گذشته ed يا d نمي گيرند بلكه خودشان شكل خاصي دارند و بايستي از حفظ شوند. اين افعال را افعال بي قاعده مي نامند. مانند حال :
go--> went see--> saw eat --> ate have--> had
3 – براي منفي كردن و سؤالي كردن افعال بي قاعده مانند افعال با قاعده از didn’t , did استفاده مي كنيم. توجه كنيد كه هنگام استفاده از فعل كمكي did و didn't بايستي فعل اصلي جمله حتماً به حالت اول خودش برگردد. به مثال زير توجه كنيد.
He goes to school every day. (حال ساده) او هر روز به مدرسه مي رود
He went to school yesterday. (گذشته ساده) او ديروز به مدرسه رفت
He didn't go to school yesterday. (گذشته ساده منفي شده) او ديروز به مدرسه نرفت
Did he go to school yesterday? گذشته ساده سؤالي شده آيا او ديروز به مدرسه رفت؟
تمرين 1 – پاسخ كامل دهيد:
1 – Did you go to the library last week?
Yes, I went to the libreary last week. (پاسخ)
فعل go از افعال بي قاعده است. گذشته آن wentمي باشد.
2. Did Ali buy a story book yesterday? Yes , He bought a story book yesterday.(پاسخ)
فعل buy از افعال بي قاعده است. گذشته آن bought مي باشد.
3. Did you see Ali's father last night?
No, I didn't see his father last night.(پاسخ)
فعل see از افعال بي قاعده است. گذشته آن saw مي باشد. اما در اينجا چون پاسخ منفي است از شكل اول فعل يعني see استفاده شده است.
4. Did she do her homework last night?
No, she didn't do her homework last night.
پاسخ : فعل اصلي اين جمله do به معناي انجام دادن مي باشد. گذشته do مي شود did، اما در اين جمله چون پاسخ به No داده شده ( پاسخ منفي است) فعل اصلي do، به شكل اول خودش يعني همان do آورده شده است.
نمونه سؤالات دروس ۵-۴زبان انگليسي (سوم راهنمايي)
زمان گذشته ساده
۱ – جملات زير را با کلمات داخل پرانتز تغيير دهيد؟
1. Do they talk about their friends every week?(yesterday) 2. Mrs Ahmadi cleaned the room yesterday evening. (every evening) 3. We prayed in mosque yesterday. (now)
جواب
1. Did they talk about their friends yesterday?
2. Mrs AhmadI cleans the room every evening. 3. We are praying in mosque now.
۲ – از ميان کلمات داده شده براي جاي خالي کلمه مناسب انتخاب کن.
(finish – tired – like – her – yesterday – watched – asked) 1. Last night I …. a good cartoon. 2. They …. work at 4 every day. 3. The man worked hard, so he is …. now. 4. Did you help his sister? Yes , I helped …. 5. Mary cooked lunch ….. . 6. I …. him many questions yesterday. 7.The little boy didn’t … the catoon.
جواب
1. watched 2. finish 3. tired 4. her 5. yesterday 6. asked 7. like
۳ – متن زير را بخوانيد و به سؤالات پاسخ دهيد؟
Tom is a young boy. He’s a student.His mother gets some different books for him every month. One of them is about the animals like tigers and lions. Tom learned many things from that book. Now he knows these wild animals come from Africa and they eat much meat. Tom has many books in his library. He likes them very much.
1 – با توجه به متن گزينه مناسب کدام است؟
1. There are …….books in Tom’s library. a. a few b. some c. a lot of
2. Tom is a ….. boy. a. old b. young
3.The wild animals eat much…. a. rice b.milk c.meat
4.His …. buys several books for … every month. a. mother – him b. father – him c. sister – her d. brother- him
جواب
1. c 2. b 3. c 4. a
2 – با توجه به متن به سؤالات زير پاسخ کامل دهيد؟
1. Does Tom like his books? 2. Where do lions come from? 3. Is the book about the fruits or the animals?
جواب
1. Yes , he likes them. 2. They come from Africa. 3. The book is about the animals.
3 – با توجه به متن براي جمله ي درست (True) و براي جمله ي غلط (False) بنويسيد.
1. Tom has many books in his bag. 2. The book is about the animals. 3. Tom is a dentist?
جواب
1. false 2. True 3. false
19 – جملات زير را منفي کنيد؟
1. I gave her a glass of water. 2. They played ping-pong yesterday. 3. They saw Hamid last night.
جواب
1. I didn’t give her a glass of water. 2. They didn’t play ping-pong yesterday. 3. They didn’t see Hamid last night.
20 – با استفاده از کلمات داخل پرانتز جملات را تغيير دهيد؟
1. How do you spend your time?(last Sunday)
2. I drink a cup of tea every morning.(two hours ago)
جواب
1. How did you spend your time last Sunday? 2. I drank a cup of tea two hours ago.
21 – جملات زير را سؤالي کنيد؟
1.Amir ate dinner at 8 o’clock. 2. Parvin woke up at 5 o’clock.
جواب
1. Did Amir eat dinner at 8 o’clock? 2. Did Parvin wake up at 5 o’clock?
22 – در جاهاي خالي کلمه ي مناسب بنويسيد؟
1. …. is your brother in? He is in grade three. 2. …. did they wake up yesterday morning? 3. … he get up at 5 o’clock? 4. …. did he give you the book? Last week. 5. …. did you get to school? I got there at 8 o’clock.
جواب
1. What grade 2. What time 3. Did 4. When 5. When
22- با هر گروه از کلمات زير يک جمله صحيح بسازيد.
1. didn’t / test/ we / Arabic/ have / on Sunday 2. bought / for/ som / mahin/ her brother / food.
جواب
1. We didn’t have Arabic test on Sunday. 2. Mahin bought some food for her brother.
23 – گزينه هاي صحيح را انتخاب کنيد؟
1. We pray…. sunrise in the morning. a. after b. before c. 3 o’clock
2. Your father’s sister is your…. a. brother b.aunt c.mother c. uncle
3. Did you …. a horse in the zoo? a. see b. saw c. sees d. seeing
4. Did he … a new book? a. buy b. bought c. buys d. to buy
5. Ali is …. lunch now. a. ate b. eat c. to eat d. eating
6. She is Mr Amini’s …. a. uncle b. father c. aunt d. boy
7. Mrs Ahmadi gave …. a book. a. he b. his c. him d. he’s
8 . I went to the bookstore …... . a. yesterday b. every morning c. now d. tomorrow
9. My mother ….. to Mashhad two years ago. a. go b. went c. goes
گرامر اين درس درباره زمان گذشته ساده است كه نكات آن در زير آورده شده است: 1. زمان گذشته به عملي اشاره مي كند كه در گذشته انجام شده و تمام شده است. زمان گذشته ساده در انگليسي با افزودن dیا ed به آخر فعل ساخته مي شود. به مثال هاي زير توجه كنيد:
1) I play football every day. (زمان حال ساده ) من هر روز فوتبال بازي مي كنم
I played football yesterday. (زمان گذشته ساده) من ديروز فوتبال بازي كردم
2) They watch TV every night. (زمان حال ساده) آنها هر شب تلويزيون تماشا مي كنند
They watched TV last night. (زمان گذشته ساده) آنها ديشب تلويزيون تماشا كردند
2 – اگر خود فعل به حرف e ختم شود در اينصورت براي ساختن زمان گذشته فقط به آن d اضافه مي شود مثلاً
Live --> lived Close --> closed Arrive --> arrived
3 – بعضي از افعال هنگام افزودن ed املاء شان عوض مي شود. مانند :
Study --> studied
4 - جمله هايي كه مربوط به زمان گذشته ساده هستند معمولاً با قيدهاي زمان گذشته همراهند .
Yesterday ديروز Last night ديشب Last week هفته گذشته Two days ago دو روز قبل يا دو روز پيش the day before yesterday پریروز
last به معناي گذشته و ago به معناي قبل مي باشد
5 - براي منفي كردن زمان گذشته از كلمه did not استفاده مي شود و فعل با فرم ساده می آید.
I played football yesterday . (زمان گذشته ساده) من ديروز فوتبال بازي كردم
I did not play football yesterday. (زمان گذشته ساده منفي شده) من ديروز فوتبال بازي نكردم
به جاي did not مي توان از مخفف آن didn't هم استفاده كرد.
I didn’t play football yesterday.
6 – براي سؤالي كردن زمان گذشته از فعل كمكي did كه گذشته do است استفاده مي شود. فعل did را در ابتداي جمله استفاده مي كنيم و فعل با فرم ساده می آید.
I played football yesterday. (زمان گذشته ساده ) من ديروز فوتبال بازي كردم
Did I play football yesterday? (زمان گذشته ساده سؤالي شده) آيا من ديروز فوتبال بازي كردم؟
نکاتي در مورد هجي (verb + ed)
1- هنگاميکه فعلي به e ختم ميشود، فقط d اضافه ميکنيم:
used
2- افعال يک هجايي (يک بخشي) که به ترتيب شامل يک حرف صدادار و يک حرف بيصدا ميباشند، حرف بيصداي آخر تکرار ميشود:
stopped
ولي اگر دو حرف صدادار وجود داشته باشد، حرف بيصداي آخر تکرار نميشود:
looked, cooked
اگر حرف بيصداي آخر y يا w باشد نيز تکرار نميشود:
played, showed
کاربرد پايانه ed
پايانه ed براي ساختن زمان گذشته ساده و نيز قسمت سوم افعال با قاعده به کار ميرود:
کاربرد
تلفظ
صداي /Id-/
صداي /d-/
صداي /t-/
حالتهاي گذشته افعال
need » needed
want » wanted
fill » filled
play» played
work » worked
help » helped
نحوه تلفظ پايانه ed
1- پس از يک /t/ يا /d/، پايانه ed صداي /Id-/ ميدهد:
landed, started, visited, demanded
2- پس از حروف صدادار و نيز حروف بيصداي /i/، /a/، /b/، /v/، /s/، /dg/، /m/، /n/، /r/، /l/، // و //، پايانه ed صداي /d-/ ميدهد:
دستور زبان اين درس درباره استفاده از How much و How many مي باشد و نكات آن عبارتند از :
۱ – كلمه How much به معناي «چه مقدار» مي باشد. هر گاه بخواهيم سؤال كنيم كه «چقدر » يا «چه مقدار» از اين كلمه استفاده مي كنيم. How much براي پرسيدن مقدار اشياء غيرقابل شمارش و يا براي پرسيدن قيمت چيزي است. بعضي از اشياء غير قابل شمارش عبارتند از پولmoney، نان bread، برنجrice، آبwater و شيرmilk و....به مثال هاي زير توجه كنيد:
How much money do you have? شما چقدر پول داري ؟
How much milk does he want ? او چقدر شير مي خواهد ؟
2 – كلمه How many به معناي «چه تعداد» مي باشد. هر گاه بخواهيم سؤال كنيم كه «چندتا» يا «چند عدد» يا «چه تعداد» از اين كلمه استفاده مي كنيم.
How many براي پرسيدن تعداد اشياء قابل شمارش به كار مي رود مانند كتابbook، دانش آموزstudent، اتومبيلcar و ... . به مثال هاي زير توجه كنيد:
How many buses are there in the street? چند تا اتوبوس در خيابان وجود دارد؟
How many friends do you have? چند تا دوست داريد؟
3 – در پاسخ به How much معمولاً از كلمات a little- some- a lot of استفاده مي شود و در پاسخ به How many معمولاً از كلمات a few – some- a lot of استفاده مي شود.
4 – با توجه به نكته بالا مي توان گفت كه some , a lot of هم براي اشياء قابل شمارش جمع و هم براي اشياء غيرقابل شمارش استفاده مي شود. اما a little فقط براي اشياء غير قابل شمارش و a few فقط براي اشياء قابل شمارش جمع بكار مي رود.
5 – با How much فعل مفرد و با How many فعل جمع بكار برده مي شود. ضمناً بعد از How much اسم به صورت مفرد و بعد از How many اسم به صورت جمع مي آيد. به مثال هاي زير توجه كنيد.
1- How much bread is there in the basket? There is a little bread in the basket.
2 – How many students are there in the classroom? There are a few students in the classroom.
تمرين : 1 – جملات زير را با How much يا How many سؤالي كنيد.
1. There is some meat on the plate. How much meat is there on the plate?
چون meat غيرقابل شمارش است با How much سؤالی مي شود. پس از How much اسم به صورت مفرد(meat) و فعل نيز مفرد (is) مي آيد.
2. There are many students in the class. How many students are there in the class?
چون student قابل شمارش است با How many سؤالی مي شود پس از How many اسم به صورت جمع (students) و فعل جمع (are) مي آيد.
2 – به سؤالات زير پاسخ دهيد.
1 . How many apples do you see in this picture? (two) I see two apples in this picture.
پاسخ : apple قابل شمارش است
2. How much milk is there in the glass? (a little) There is a little milk in the glass.
پاسخ : milk غيرقابل شمارش است
3 – گزينه صحيح را انتخاب كنيد.
1. Does he have ……..friends in this school? a) A little b) much c) Very much d) many
پاسخ : d صحيح است چون friend قابل شمارش است. بقيه گزينه ها را نمي توان براي چيزهاي قابل شمارش به كار برد.
2 - How much money do you need? Just ………….. a) a few b) a little c) many d) very
پاسخ : b صحيح است . چون money غيرقابل شمارش است. بقيه گزينه ها را نمي توان براي چيزهاي غيرقابل شمارش بكار برد.
3. I see …. eggs and…… rice on the table. a) an – a little b) a few – a c) a few – a little d) a little – a few
پاسخ : C صحيح است چون بعد از جاي خالي eggs (تخم مرغ ها) آمده معلوم است تعدادی تخم مرغ روي ميز ديده مي شود نه يكي و براي آن a few (يعني تعداد كمي) درست است. rice (برنج) غيرقابل شمارش است و براي آن a little(يعني مقدار كمي ) درست است.
4. There are …….books on the table. a) some b) much c) a little d) little
پاسخ : a صحيح است. چون book قابل شمارش است. گزينه هاي ديگر فقط براي اشياء غيرقابل شمارش به كار مي رود.
نمونه سؤالات درس ۳ زبان انگليسي (سوم راهنمايي)
How much , How many
11 - جاي خالي را با کلمات مناسب پر کنيد
Little – money – bread – flowers – a few – butter- books – How much – animals
1. lions and tigers are wild …… 2. I see a lot of ………..in the park. 3. ……tea is there in the cup? 4. There is ……water in the glass. 5. Do you need much ….? 6. Is there a lot of ….on the table. 7. He has a lot of …….. 8. There was some ……on the table 9. I drink ……..cups of tea every morning
جواب:
1. animals 2. flowers 3. How much 4. little 5. money 6. butter 7. books 8. bread 9. a few
12 – براي پاسخ هاي زير سؤال مناسب بسازيد؟
1….. ? Her father is forty years old.
2……..? He wants two pencils. 3. ……..? They need a little money. 4……..? I see a little water in the glass.
جواب
1. How old is her father? 2. How many pencils does he want? 3. How much money do they need? 4. How much water do you see in the glass?
13- با استفاده از کلمه ي مناسب مکالمه ي زير را کامل کنيد؟
1. A : What are you ……..mother?
B: I ……cooking lunch.
A: Can I help …? B: Yes , please give …...some rice.
A:How much rice ….. you need? B: About ….kilos.
جواب
A: What are you doing mother? B: I’m cooking lunch.
A: Can I help you? B: Yes , please give me some rice.
A: How much rice do you need? B: About 3 kilos.
1۴ – گزينه هاي صحيح را انتخاب کنيد؟
1. There are many wild …. in the zoo. a. animals b.tickets c. plates d. cups
2. They eat some …. for breakfast. a. bread b. milk c. tea d. water
3.There is a lion in the ….. a.store b.zoo c.city d.plate
4. There are ….men and women in the park. a. little b. a little c. many d. much
5. How many …. were there in the park? a. boy b. man c. people d.girl
6.I drink …. cups of tea every morning? a. a little b. a few c. much d. a
7. There were …. students in the Library. a. a little b. a few c. much d. a
8. I see …. children in the park. a. a little b. a few c. much d. a
دستور زبان اين درس درباره استفاده از ضماير مفعولي مي باشد و قسمت ديگر آن درباره قيدهاي تكرار مي باشد. نكات گرامري اين درس به ترتيب زير مي باشد. 1 – ضماير مفعولي ضمايري هستند كه در جمله بعد از فعل قرار مي گيرند و نقش مفعولي دارند. شما قبلاً با ضماير فاعلي آشنا شده ايد. درجدول زير ضمير مفعولي مربوط به هر يك از ضماير فاعلي در جلو آن نوشته شده است.
ضمير مفعولي
ضمير فاعلي
به من يا مرا me
من I
به تو يا تو را you
تو You
به او يا او را him
او(مرد) He
به او يا او را her
او(زن) She
به او يا او را it
او(خنثي) It
به ما يا ما را us
ما We
به شما يا شما را you
شما You
به ايشان يا ايشان را them
ايشان They
به چند مثال توجه كنيد: لطفاً به من يك خودكار بده.
Give me a pen please. me : ضمير مفعولي
I see him every day. من او را هر روز مي بينم him : ضمير مفعولي
2 – ضماير مفعولي فقط بعد از فعل هايي مي آيند كه به مفعول احتياج دارند مانند :
See, help, give, ask, buy, eat, want, visit, ... .
بعضي از فعل ها به مفعول احتياج ندارند و به تنهايي معناي كاملي دارند مانند go, come و ...
3 – ضماير مفعولي سوم شخص مفرد مانند ضمير فاعلي مذكر و مؤنث و خنثي دارد. براي مذکر him ، براي مونث her و براي شیء It به كار مي رود.
4 – قسمت ديگر گرامر اين درس قيدهاي تكرار هستند. شما در اين درس با چند قيد تكرار آشنا مي شويد: Always هميشه Usually معمولاً Often اغلب Never هرگز Sometimes گاهي اوقات
5 – در جمله قيدهاي تكرار بعد از مشتقات فعل to be ( (am-is-are-was-were قرار مي گيرند مانند :
She is always late.
يعني «او هميشه دير مي كند» . در اين مثال قيد تكرار always بعد از فعل is كه از مشتقات فعل to be است قرار گرفته است. 6 – همچنين محل قيدهاي تكرار در جمله قبل از فعل اصلي جمله ( بعد از فاعل) مي باشد. مانند :
She always comes late. فاعل : She always : قيد تكرار comes : فعل اصلي
They often go to bed late. میروند آنها معمولاً دير به رختخواب فاعل : They often : قيد تكرار go :
فعل اصلي
زمان حال ساده اغلب با قيدهاي تکرار مورد استفاده قرار ميگيرند. مهمترين قيدهاي تکرار (frequency adverbs) عبارتند از:
never rarely sometimes often usually always 0%................................. 50% .................................100%
I usually play football with my friends.
I never go shopping.
sometimes she plays piano for us.
تمرين 1 - جمله هاي زير را با قيد تكرار usually بازنويسي كنيد.
1. Mohammad gets up early in the morning. پاسخ: Mohammad usually gets up early in the morning.
قيد تكرار (usually) قبل از فعل اصلي جمله قرار مي گيرد.(بعد از فاعل)
2.Sara is at home on Fridays. پاسخ: Sara is usually at home on Fridays.
قيد تكرار (usually) بعد از مشتقات فعل is) to be)در جمله قرار مي گيرد.
2 – پاسخ صحيح را انتخاب كنيد.
1. I usually see (him – he) at school.
پاسخ : him مي باشد چون در اينجا احتياج به يك مفعول داريم. فعل see (ديدن) احتياج به مفعول دارد كه مشخص كند كه چه كسي را ديده ام.
2. (They – Them) are good friends.
پاسخ : They مي باشد چون در اينجا نقش فاعل را دارد. them ضمير مفعولي است.
3 – Does (him – he) teach (you – yours) English.
پاسخ : he نقش فاعل و you نقش ضمير مفعولي را دارد
4 – Ahmad's sister has an apple in ( she – her) hand.
پاسخ : صفت ملكي her به كار مي بريم. چون فاعل Ahmad's sister است كه مؤنث است. (her در اين جمله صفت ملكي است نه ضمير مفعولي)
5 – Do you know that girl ? Yes, I know (she – her)
پاسخ : ضمير مفعولي her به كارمي بريم چون that girl مؤنث است و مفعول جمله نيز مي باشد.
3 – گزينه صحيح را انتخاب كنيد.
1- Her son wants an orange. Please give …….an orange . (her – him – he)
پاسخ : him صحيح است . چون her son مذكر است
2 – Do you like children? Yes, I like …….( him - their – them)
پاسخ : them صحيح است. چون children جمع است
3 – Do you help your mother at home?Yes, I help … (she – her – him)
پاسخ : her صحيح است. چون mother است.
نمونه سؤالات درس ۲ زبان انگليسي (سوم راهنمايي)
ضماير مفعولي و قيود تكرار
6– درهر قسمت زير کلمات ناهماهنگ خط بکشيد.
1. always – near – often – usually 2. ruler – newspapers – pencil – eraser
near- newspapers
7 - کلمات داخل پرانتز را در جاي صحيح جمله به کار ببريد؟
1. she drinks coffee in the morning?(always) 2. I am in the office at night.(never) 3. I play ping-pong (often) 4. we always listen to the radio at 7 o’clock.(every morning) 5. Do you eat at a restaurant every day?(some times ) (No)
جواب :
1. she always drinks coffee in the morning. 2. I am never in the office at night. 3. I often paly ping-pong. 4. we listen to the radio at 7 o’clock every morning 5. No, we sometimes eat at a restaurant.
8 – با هر گروه از کلمات زير يک جمله ي صحيح بنويسيد.
1. go to / usually/ do/ by/ bus/ you /school? 2. always / mother/ Maryam/ her / helps 3. play /Friday/They/ football/every. 4. in / park/ them/ is /He / talking / to /the. 5. rest / I / after/ lunch / always.
جواب:
1. Do you usually go to school by bus ? 2. Maryam always helps her mother. 3. They play football every Friday. 4. He is talking to them in the park. 5. I always rest after lunch.
9 – کلمات ناقص زير را کامل کنيد؟
1. I so – et – mes eat di-ner in the re-t-urant. 2. All people – now him . He’s very f-mous. 3. Do you usua-ly drink t-a after l-nch?
جواب :
1. sometimes – dinner – restaurant 2. know – famous 3. usually – tea– lunch
10 – گزينه هاي صحيح را انتخاب کنيد؟
1. They eat …..at 7 every evening. a. lunch b. dinner c. breakfast d. water
3. Mr Taheri is a doctor. ….sister is a teacher. a.his b.my c. her d. their
4. Do you know…? a. your b. she c. him d. he
5. Do you practice English every day? Yes, I …. it. a. am sometimes b. usually study c. often does d. study always
6. He …….late. a. is often b. does often c. always is d. does always
7. Do you see your ……every day? yes, I see him every day. a. brother b. mother c. sister d. children
8. Where is your sister putting the plates? She is putting ….on the table. a. they b. it c. them d. their
9. We need a book. Give …..a book, please. a.my b. us c.we d. me
10. We … to the mosque. a. go usually b. often goes c. go often d. usually go
گرامر اين درس درباره استفاده از S مالكيت ، يا آپُستروف S، مي باشد و قسمت ديگر گرامر آن درباره استفاده از of در نسبت دادن شيء به شيء ديگر مي باشد. نكات گرامري اين درس به ترتيب زير مي باشد:
نكات
1 – هر گاه بخواهيم جسمي يا شيء را به انساني تعلق و مالكيت دهيم، ابتدا يك آپُستروف s يا(s') به آخر اسم انسان اضافه مي كنيم سپس نام شيء مورد نظر را به دنبال آن مي آوريم . مثال : Sara's book : كتاب سارا Teacher's pen : خودكار معلم
2 – (s') يا آپُستروف s مالكيت مخصوص تعلق جسم يا شي به انسان است و براي تعلق دادن شي به شي ديگر هرگز به كار نمي رود.
3 - اگر اسمي كه مي خواهيم شيء را به آن نسبت دهيم به حرف S ختم شود و يا s جمع به دنبال داشته باشد كافي است فقط علامت آپُستروف را سمت راست آن S كه در آخر اسم وجود دارد بياوريم مثال : Students' books : كتاب هاي دانش آموزان Girls' dresses: لباس هاي دختران
4 – اگر بخواهيم شيء را به شئي ديگر تعلق و مالكيت دهيم ، كافي است حرف اضافه of را بين اسم آن دو شي قرار دهيم مثل :
The door of the class : در كلاس
The legs of the table : پايه هاي ميز
5- حرف اضافه of فقط براي تعلق دادن شي به شي ديگر به كار مي رود و براي تعلق دادن شي به انسان ها به كار نمي رود.
6 – نكته ديگر اين درس در مورد استفاده از «صفت» مي باشد. همانطور كه مي دانيد « صفت» كلمه اي است كه مشخص كننده وضعيت يا حالت اسم مي باشد. صفت قبل از اسم مي آيد و آن را توصيف مي كند مانند :
7- در جمله صفت قبل از اسم مي آيد و آن را توصيف مي كند مانند :
The old man is in the room. پير مرد در اتاق است
و يا بعد از فعل to be مانند was-were-am-is- are ميآيد مانند :
The question is easy. سؤال آسان است easy : صفت This girl is very fat . اين دختر خيلي چاق است fat : صفت
8- رنگ ها صفت هستند چون اسم را توصيف مي كنند مانند :
Blue car اتوبوس آبي Red shoes كفش هاي قرمز
9- بعضي از صفاتي كه شما با آن ها آشنا هستيد عبارتند از :
Tall : بلند short: كوتاه thin: لاغر Fat : چاق small : كوچك large: بزرگ Old: قديمي new: جديد young: جوان Hard : مشكل easy: آسان blue: آبي Red: قرمز yellow : زرد black : سياه
تمرين : 1 – با توجه به جملات داده شده ، جملات جديد بسازيد و در آنها s'يا of به كار ببريد.
1- Ali has a car . It is red. پاسخ: Ali's car is red .
چون Ali انسان (جاندار) است براي تعلق دادن car به Ali از s' استفاده مي كنيم.
2- This table has four legs. They are short. پاسخ:The legs of this table are short.
چون مي خواهيم the legs(بي جان) را به table تعلق دهيم از of استفاده مي كنيم.
2 – گزينه صحيح را انتخاب كنيد
1- What colour are these apples? They are ……….. a) red apple b) apples c) red d) apples red
پاسخ : گزينه c صحيح است. فقط در مورد رنگ سؤال شده است.
2- Whose book is it? This is …….. a) Amir's b) Amirs' c) book of Amir d) books of Amir
پاسخ : گزينه a صحيح است. چون امير انسان است از s'در آخر اسم آن استفاده مي شود.
3 – Those are the ……..books. a) boys of b) boy's c) librarys d) library of
پاسخ : گزينه b صحيح است . bag انسان است و s' مي گيرد. گزينه هاي ديگر از نظر گرامري پاسخ درستي نمي دهند.
3 - در تمرين زير s' يا of به كار ببريد
1. They are my sister ……pens.
پاسخ : s' به كار مي رود چون sister جاندار است.
4 – در جاي خالي كلمه مناسب به كار ببريد.
1- Mina isn't fat. She is ……….
پاسخ : thin
2- Ali is tall but his brother is ……….
پاسخ : short
3 – The wall ..... Amir ….. house is brown
پاسخ : در اولين جاي خالي Of و در دومين جاي خالي s' قرار مي گيرد.
4. Ahmad..... mother is a nurse. She is a good nurse.
پاسخ : s'
نمونه سؤالات درس ۱ زبان انگليسي (سوم راهنمايي)
1 – جاهاي خالي را با کلمات مناسب پر کنيد.
(them – newspaper – small – from – tired - long) 1. Do you have a …. ruler? No,it is short. 2. He likes his students and he practices with….. 3. The house isn’t large . It’s …. 4. His father was very ……. last night. 5. This woman is ……Tehran. 6. Maryam’s father is reading a ……
جواب :
1. Long 2. them 3. small 4. tired 5. from 6. newspaper
2 – جمله هاي زير را با کلمه ي پرسشي مناسب سؤالي کنيد؟
1. Ali is 18 years old. 2. Reza’s father prays every day.
جواب:
1. How old is Ali? 2. who prays every day?
3 - کلمات ناقص زير را کامل کنيد؟
1. The r - - f of the house is green. 2. A car has four whe – l - . 3. His fri- nd is sit – ing on a b_n – h.
جواب :
1. roof 2. wheels 3. friend – sitting – bench
4 – با هر گروه از کلمات زير يک جمله ي صحيح بنويسيد؟
1. jacket – is – a – there – the – on – ground. 2. is not _ the bicycle – the colour – of – black.
جواب :
1. There is a Jacket on the ground. 2. The colour of the bicycle is not black.
5 – گزينه هاي صحيح را انتخاب کنيد.
1. That man isn’t young. He is ….. a. old b. fat c. tall d. thin
2.My father is not old. He’s ….. a. new b. thin c. young
d. long
3. The walls ……..my house are short. a. ‘s b. Of c. The d. It
4. This park is very … a.small park b. the small c. small c. a small park
5. Mr Amini ……brother is sick. a. of b. ‘s c. The d. Her
6. This is an …. a. easy books b. book easy c. easy book d. books easy
7- کدام گزينه از نظر تلفظ با بقيه ناهماهنگ است.
1. a.Large b. big c.gun d. garden
8. How many people …. there in the house last Thursday?
اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم ساختار انگلیسی نسبت به ساخار فارسی دارای شباهت هایی است .شما این اصل کلی را به خاطر داشته باشید که در زبان انگلیسی فعل بعد از فاعل می آید.همین! برای مثال به جمله ی زیر نگاه کنید که کوتاه ترین جمله انگلیسی می باشد. من هستم. . I amدقت کنید که در این جمله (( I )) فاعل می باشد و ((am )) فعل جمله می باشد.ارایه دادن یک ساختار کلی برای یادگیری جمله سازی در زبان انگلیسی کاری اشتباه است شما کافی است به تجزیه چند جمله بپردازید خواهید دید که پس از مدتی با ساختار جملات آشنا خواهید شد.برای اینکه این کار را بهتر انجام دهید اجزای یک جمله را برای شما توضیح می دهم.
فاعل:در زبان انگلیسی به آن subject (( سابجکت)) می گویند.شامل هر کننده ی کاری می شود می تواند اسم انسان باشد تا حیوانات و اشیا.به طور کلی هم جانداران و هم موارد بی جان شامل فاعل هستند.
نکته: این را به خاطر بسپارید که همانند فارسی می توانیم به جای فاعل از ضمیر که در انگلیسی به آن pronoun (( پرونون)) گویند.ضمایر اینها هستند.زیاد نیستند نگاه کنید.
من I
تو،شما YOU
اوHE و SHE
ما WE
ایشان یا آنها THEY
نکته 1:همانطور که می بینید ضمیر YOU دارای دو معنی می باشد .چه به یک نفر مربوط باشد و چه به بیش از یک نفر هر دو بر خلاف فارسی با یک ضمیر می آیند یعنی YOU.
نکته 2: اگر به ضمیر او نگاه کنید دارای دو کلمه می باشد.این خیلی راحت است، اگر به یک مرد یا پسر اشاره کردید از HE استفاده کنید.و اگر به یک زن یا دختر اشاره کردید از SHE استفاده کنید.
فعل: می دانید فعل چیست(VERB)؟ خیلی راحت به شما می گم همانطور که میز نقش اسم دارد،تلفن کردن هم برای مثال نقش فعل دارد.می خواهم این رو بگم که باید اول کلمه را معنی کنید بعد با توجه به معنی آن نقش آن را تعین کنید.اما ،اما باید دقت کنیم که فعل در انگلیسی دارای انواع مختلفی است.
فعل کمکی:فعلی که به فعل اصلی کمک کند فعل کمکی گویند.می خواهید برایتان مثال فارسی بزنم .به فعل (( خواهم رفت)) نگاه کنید. (( خواهم)) فعل کمکی است و ((رفت)) فعل اصلی . اما از کجا بفهمیم که فعل کمکی چیست.از دو راه . 1)از طریق معنی 2) فعل کمکی قبل از فعل اصلی می آید
حواستان باشد که تعداد کمی فعل دیگر است که کم کم یاد می گیریم .
مفعول: مفعول را در زبان فارسی با حرف ((را)) میشناسیم.اما در زبان انگلیسی این طور نیست.مفعول اسمی است که بعد از فعل اصلی می آید.مثال: I drive a car که اگر بخواهیم آن را معنی کنیم این طور میشود.(( من یک ماشین را می رانم)).نگاه کنید a car اسمی است که بعد از فعل اصلی(drive) آمده است و موقع ترجمه آن را با حرف((را)) آوردیم.
نکته : باید این را هم اضافه کنم که همانطور که فاعل ها ضمیر دارند.مفعول ها هم ضمیر دارند که به آن ضمیر مفعولی می گویند آنها را با معنی برای شما نشان می دهم.
من را،به من me
شما را،تو را your
او را ،به اوhim /her
ما را،به ما us
آنها را ،به آنها them
تذکر 1:himضمیر مفعولی برای مفعول های مرد و پسر است و her ضمیر مفعولی برای مفعول های زن و دختر است.
قید: به قید adverb(( ادورب)) گویند که دارای انواعی است که با معنی کردن آنها می توانید آنها را بفهمید.مثل قید زمان،قید مکان،قید حالت و قید تکرار.قید معمولا" در آخر جملات می آید.اما دقت کنید که قید مکان قبل از قید زمان می آید.
به مثال زیر دقت کنید و فقت به نقش کلمات نگاه کنید تا با ترتیب درست کلمات در زبان انگلیسی آشنا شوید.
Reza play football at school every day
در این جمله Reza فاعل ،play((بازی می کند))فعل اصلی،football ((فوتبال را)) مفعول،at school ((در مدرسه)) قید مکان،every day (( هر روز)) قید زمان می باشد.
در درس های بعدی هر جمله ای را که دیدیم شما را با نقش آن کلمات آشنا می کنیم.با ما همراه باشید.
الفبای زبان انگلیسی دارای 26 حرف می باشد.که از این 26 حرف 5 تای آنها حروف صدا دار هستند.می دونید صدا دار یعنی چی؟صدا دار یعنی مثل مصوت در زبان فارسی.حروف الفبای زبان انگلیسی دارای دو شکل نوشتاری بزرگ و کوچک هستند. این که چه موقع از حروف بزرگ استفاده کنیم و چه موقع از حروف کوچک را بعدا"برای شما توضیح خواهیم داد.باید توجه داشته باشیم که دو نوع انگلیسی ،انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی داریم.به همین خاطر باید از همین الان زبان خود را انتخاب کنید.البته باید توجه داشته باشید که هر جا تفاوتی بود ما خود آنرا توضیح خواهیم داد.تفاوت ها معمولا" در تلفظ ، املا ، و گاهی مواقع دستور زبان می باشد.
باید خاطر نشان شود که زبان انگلیسی یک درس مهارتی می باشد .تنها زمانی می توانید یک زبان آموز خوب باشید که همیشه در حال تکرار و تمرین باشید.سعی کنید هر روز ده کلمه انتخاب کنید و آنها را روی برگه ای بنویسید و در طول روز آنها را تمرین کنید.
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
خانه زبان
ایران و
آدرس
khanezaban.LXB.ir لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.